19 лютого 2019 10 серпня 2017 Коментувати Топ 5 способів знайти Майстра по ремонту побутової техніки

Вітаю друзі! Сьогодні в черговий раз узагальнюю свій досвід в області ремонту електроніки. Мене часто просять відремонтувати електроніку в Москві, але у мене все ніяк не виходить, тому що перебуваю в Ростові-на-Дону. Наступним проханням стає — порадити майстра з ремонту або сервісний центр по обслуговуванню зламався обладнання. Це зробити досить складно, не знаючи специфіки міста або району.

Судити можу по двом містам — Ростов-на-Дону і Таганрог. Наприклад, якщо в місті-мільйоннику на клієнтів добре працює реклама, то в провінційному місті краще працює сарафанне радіо. Явні відмінності. Тому я вирішив поділитися своїм баченням вирішення проблемної ситуації, коли потрібно знайти майстра по ремонту побутової техніки з точки зору клієнта. Причому не аби якого, а хорошого Майстра. Наводжу свій Топ 5 способів знайти хорошого Майстра по ремонту електроніки — ноутбука, смартфона, пральної машини, холодильника, телевізора і т. д.

Зміст

  • 5 місце — Оголошення в газеті, на стовпі або форумі
  • 4 місце — Майстер сервісного центру
    • Чим гарний майстер сервісного центру
    • Чим поганий майстер сервісного центру
  • 3 місце — Сарафанне радіо
  • 2 місце — Інтернет-дошки оголошення, на кшталт Авіто
  • 1 місце — Онлайн сервіс підбору Майстра з ремонту
    • Які є ще онлайн-сервіси з підбору приватних майстрів
  • Як спілкуватися з хорошим Майстром по ремонту побутової техніки
    • Основні правила роботи хорошого Майстра:

5 місце — Оголошення в газеті, на стовпі або форумі

Можна знайти хорошого Майстра по ремонту по оголошенню в газеті, на стовпі або форумі? Звичайно можна!

При цьому треба розуміти хто розвішує такі оголошення, щоб представляти якої якості послуги будуть надані. Перерахую фахівців, развешивающих оголошення на стовпі, печатающихся в газетах, що створюють теми з ремонту на безкоштовних форумах:

  • приватні майстри, що працюють частіше всього в чорну. Не в образу їм буде сказано, але ці люди шукають підробіток або у них немає грошей на іншу рекламу. Також часто вони розвішують оголошення по своєму району, щоб не витрачатися на дорогу. Якість послуг таких ремонтників може відрізнятися від «спалив телевізор» до «визначив несправність по запаху» (як варіант — «полагодив одним поглядом»). Загалом з такими майстрами потрібно тримати вухо гостро.
  • майстра-дідуся — у них великий досвід ремонту радянської техніки, який може допомогти з пральною машиною, але не допоможе при ремонті сучасного телевізора.
  • студенти-радіоаматори — ці хлопці часто знають менше, ніж необхідно для ремонту складної техніки — можна довірити простий ремонт або силові вправи по доставці техніки в сервіс.

4 місце — Майстер сервісного центру

А ось в сервісному центрі працюють справжні хороші Майстри — скажете Ви і матимете рацію лише частково. Я вже пояснював, як знайти хороший сервісний центр по ремонту побутової техніки. Тепер перерахую які ремонтники працюють в сервісному центрі:

  • майстра-дідуся — так-так, а Ви думали вони тільки в газетах друкуються? Справа в тому, що досі є купа працюючих телевізорів з ЕПТ (старі пузаті телевізори охоче дивляться бабусі), пральні машини (нескладна електроніка), холодильники (принцип роботи не особливо змінився за 50 років). Ось їх і лагодить старше покоління досить успішно.
  • залітні хлопці — напевно в кожному сервісі є така людина. Він не знає схемотехніку, але знає як замінити шлейф, не знає як налаштувати сервер, але вміє тягати і обжимать дроти, має добре підвішений язик. Загалом такий собі чоловік на підхваті, який може і від клієнта прийняти замовлення і викруткою покрутити і швець і жнець і на дуді гравець. Навіть простий ремонт краще таким людям не доручати.
  • студенти радіотехнічних факультетів — вони приходять на практику (як це було зі мною) або влаштовуються на 4-5 курсі (як це знайомо) і потихеньку занурюються у світ ремонту електроніки. Чому потихеньку? Справа в тому, що досвід ремонту електронної техніки купується дуже довго — через помилки пайки, спалені плати, повернення від клієнтів, усунення несправностей за свій рахунок та інші терени. Ви запитаєте чому? Адже він з Вузу, майже довчився. Відповім — у ВУЗах радіотехніків навіть паяти не вчать, а не те, щоб шукати несправності. У хороших студентів є уявлення про схемотехніці і параметри пристроїв. І все. Потрібен час (2-3 роки), щоб такий майбутній сервіс-мен (service man) відчув себе впевнено на терені ремонту.
  • майстри-спеціалісти — хороші майстри з великим досвідом роботи більше 5-10 років, яким не вистачає вищої освіти, або організаторських здібностей, щоб відкрити свою справу. Так, це майстри своєї справи, справжні мужики — кістяк касти ремонтників. На таких людях, я вважаю, тримається Русь.
  • майстри-професіонали — це фахівці з досвідом роботи більше 10-20 років, найчастіше з вищою освітою. Для таких сервіс-менів директора сервісних центрів не шкодують грошей на додаткове навчання, сертифікацію та ліцензування. Загалом вони є елітою в ремонтному бізнесі і намагаються бути завжди в курсі новин в області сервісу і ремонту.

Чим гарний майстер сервісного центру

Ремонт у сервісному центрі хороший тим, що Майстер і клієнт захищені документом — наряд-замовленням або договором підряду на надання послуг. Багато ризики в цих юридичних відносинах бере на себе адміністрація сервісного центру. Саме керівник сервісу розрулює складні ситуації і непорозуміння. До того ж, в сервісі завжди можна порадитися з іншими майстрами або навіть передати апарат для ремонту більш досвідченому фахівцю.

Чим поганий майстер сервісного центру

Потрібно розуміти, як працює майстер в сервісному центрі — у нього зазвичай ціла черга з несправної апаратури, яка не вся швидко ремонтується. Буває, що техніка стоїть в розібраному стані на полиці тижнями в очікуванні запчастин або радіодеталей. Рідко, але буває таке, що запчастини кочують між несправними блоками для визначення поломки. Тут все залежить від методики ремонту, застосовуваної сервіс-меном. Часто доводиться встановлювати запчастини не ті, які потрібні, а ті, які вдалося дістати — це найбільша проблема.

Майстра в сервісних центрах не люблять спілкуватися з клієнтом і найчастіше клієнту важко домогтися простої розмови з фахівцем, щоб подивитися йому в очі. Це не стосується випадку виклику майстра на будинок, коли за виїзд доводиться доплачувати.

3 місце — Сарафанне радіо

Як працює сарафанне радіо при пошуку Майстра по ремонту? Мені здається, що не так, як хотілося б. Ідеальний варіант — це коли Ваш знайомий або знайома будь-яким з перерахованих в даному рейтингу способів знайшов хорошого Майстра з ремонту техніки і залишився задоволений його послугою. При необхідності, цей знайомий (а) порадить знахідку і Вам. З великою ймовірністю Ви залишитеся задоволені його послугами. Тут звичайно впливає психологічний фактор — від того, як поведе себе Майстер у Вас вдома, буде залежати Ваша думка про нього. Припустимо, Майстер зайшов до Вас додому і не роззувся — відразу з’являється бажання гнати його в заший, навіть якщо він супер-фахівець з ремонту.

В цьому і полягає головний недолік сарафанного радіо — є ймовірність, що «класний майстер по знайомству» для Вас виявиться не таким вже і класним. У виправдання третього місця в рейтингу скажу, що ймовірність такого результату дуже маленька. Найчастіше хороші майстри мають свою постійну клієнтуру, якою дорожать і всіляко намагаються утримати. Так що сміливо користуйтеся цим способом, якщо є варіанти.

2 місце — Інтернет-дошки оголошення, на кшталт Авіто

Це досить хороший варіант для пошуку Майстра з ремонту, адже вибір широкий. Якщо не сподобається всього лише голос майстра по телефону, то завжди можна пошукати інші оголошення. Недоліком такого методу пошуку є витрата часу — доводиться обдзвонювати фахівців і домовлятися. Відгуків про фахівця на сайтах оголошень Ви найчастіше не знайдете.

Перерахую найбільш зручні портали з оголошеннями для пошуку майстрів по ремонту електроніки:

  • Авіто — найпопулярніша дошка оголошень зі своїми накопиченими заморочками у вигляді платних оголошень і контекстної реклами, але не втрачає своїх позицій який рік. По Ростову знайдено близько 420 оголошень, Таганрогу — близько 100 оголошень на тему «ремонт і обслуговування техніки».
  • Юла — сайт працює швидше, ніж Авіто, але менш розкручений, тому менше оголошень з Таганрогу знайдено 4 тематичних оголошення.
  • Регіональні дошки оголошень, наприклад в Ростовській області це 161.Ru проте знайдено лише 1 оголошення — дивно.

1 місце — Онлайн сервіс підбору Майстра з ремонту

Сьогодні дуже швидко хорошого Майстра з ремонту можна знайти з допомогою модних інтернет-сервісів, які агрегують пропозиції якісних фахівців Вашого міста на одному сайті. Серед онлайн-сервісів з пошуку Майстра-ремонтника останнім часом лідирує безкоштовний для клієнта ПРОФІ.РУ. Хороші вливання в контекстну рекламу і розкручування дають свої результати. На сьогоднішній день це найбільший сервіс подібного плану. Сайт має розвинену систему пошуку і відгуків. Є помічник по телефону. Живуть вони за рахунок того, що кожний майстер платить за заявку від клієнта — за деякими даними близько 20 % від вартості послуги + є система чайових адміністратору до 5 %. Це щоб більше заявок було — ну чисто по-російськи.

Як пишуть самі організатори, PROFI.RU з’явився в результаті консолідації семи онлайн-проектів: «Ваш репетитор» (пошук викладачів), «ИнфоДоктор» (підбір лікаря і онлайн-запис на прийом), Treda.ru (букінг-сервіс артистів і музикантів), «Крэйс-Мастерс» (стилісти, перукарі, візажисти), «Ваш автоінструктор» (інструктори з водіння), «МастерДел» (майстри по ремонту і будівництву) та «Дух спорту» (спортивні тренери), над якими працювали 450 осіб. Який шлях пройшли організатори та інвестори можна почитати у Вікіпедії.

Статистка у ПРОФІ така — кількість майстрів з ремонту побутової електроніки: Москва — 1538, Санкт-Петербург — 454, Ростов-на-Дону — 28, Таганрог — 12 (але саме з Таганрога — 1, решта по Ростовській області).

Які є ще онлайн-сервіси з підбору приватних майстрів

Звичайно є ще сервіси, які допомагають шукати потрібного фахівця:

  • YouDo — мені здається головний конкурент ПРОФІ з точки зору юзабіліті, сайт приємний та швидкий. Точних даних щодо кількості майстрів не вдалося добути. Я знайшов 12000 майстрів — схоже, це якийсь генерований каталог. Беруть з майстрів від 15 до 5 % від вартості замовлення.
  • Пошук Майстра — мають в каталозі в Москві — 839 майстрів, Ростова-на-Дону немає, але є кілька інших великих міст.
  • Ремонтник — близько 140 майстрів за запитом «установка побутової техніки» в р. Ростов-на-Дону.
  • Місто Майстрів — безкоштовний сайт для всіх. Є рейтинг майстрів, в якому люди шукають потрібного фахівця. По Ростову знайдено — 2 пропозиції по тематиці ремонту, а з Таганрогу нікого. Хотілося б побажати цього сайту хорошого розвитку, так як тільки там я зміг знайти реальні відгуки про інших онлайн-сервісах.

Чесно кажучи більше гідних згадки сервісів по підбору приватних майстрів і не знайшов. Якщо знайдете — пишіть в коментарях або на форумі.

Як спілкуватися з хорошим Майстром по ремонту побутової техніки

До яких би із способів пошуку хорошого Майстра по ремонту побутової техніки ми не скористалися, пам’ятайте важливу річ — Майстер така ж людина, як і ми, просто більше знає в потрібній області. Хороший Майстер не буде упадати і підлещуватися, але буде поважає Вас, як до клієнта. Він знає ціну своїх послуг і витраченого часу. Хороший фахівець буде робити роботу чітко і швидко, щоб після поїхати на наступний виклик. Людяне ставлення до нього часто дозволяє трохи знизити вартість надаваних послуг.

Основні правила роботи хорошого Майстра:

  • виклик коштує грошей, помилковий виклик теж коштує грошей (наприклад, якщо Ви забули включити телевізор в розетку, то за виклик Майстра доведеться заплатити).
  • перед проведенням ремонту Майстер озвучить ціну ремонту. Зазвичай він може сказати це після діагностики. Часто доводиться для цього розкривати пацієнта.
  • якщо ціна не влаштовує клієнта, тоді стан техніки по-можливості повертається до вихідного.
  • хороший Майстер роздягається і роззувається, коли приходить до Вас в будинок, виглядає охайно і чисто (крім установників кондиціонерів і фахівців з пральним машинам — їм доводиться весь день проводити в багнюці, так що строго не судіть).
  • якщо фахівець не може приїхати в призначений час — він завжди подзвонить сам і перенесе час візиту.
  • якщо полагодити побутову техніку в даний момент не представляється можливим, Майстер приїде ще раз в інший час і буде готовий до Вашого апарату. Наприклад, якщо холодильник вимагає заправки фреону певної марки, а його з собою немає, то чекайте ще одного візиту в найближчому майбутньому.
  • гарантія на ремонт буде не менше 3 місяців — це вірна ознака якісно проведеного ремонту.

Відчуваю, що я Вас завантажив по повній проблемами вибору потрібного фахівця, так що раджу ставитися до всіх проблем легше. А допоможе нам у цьому класна весела замальовка від Уральських пельменів про ремонт стільникових телефонів. Подивіться обов’язково — жити стане легше .

На цьому я закругляюсь. Чекаю Ваших історій спілкування з сервіс-менами. Пишіть їх у коментарях або на форумі. Бажаю успіху всім, хто шукає хорошого Майстра з ремонту побутової техніки.

Майстер Пайки з Вами.