19 лютого 2019 24 липня 2018 2 коментаря до запису Ремонт мотора квадрокоптера SPL X5 (Syma X5)

Вітаю, мої улюблені читачі! Сьогодні я покажу майже завершений ремонт мотора квадрокоптера SPL X5, він же Syma X5. Наступна модель SPL Х5С, як і Syma X5C, відрізняється тільки наявністю відеокамери, так що цю інструкцію можна і до них застосовувати. Отже, що сталося? Подарували мені цей квадрик чисто на повчитися. Після десь 15 запусків за 5 хвилин і пари падінь, перестав крутитися один гвинт. Після цього я ще кілька запусків робив з трьома пропелерами. Четвертий іноді ще крутився. Потім відмовили ще два мотора квадрокоптера. Довелося розбирати і розкривати двигун SPL X5. Подивіться що з цього вийшло.

Зміст

  • Розбирання квадрокоптера SPL X5
  • Розбирання і ремонт мотора квадрокоптера SPL X5
    • Розбирання мотора квадрокоптера
    • Сліди зносу двигуна квадрокоптера SPL X5
    • Чистка мотора квадрокоптера

Розбирання квадрокоптера SPL X5

Щоб розібрати квадрокоптер SPL X5, потрібно всього лише відкрутити багато саморізів, скріплюють пластиковий корпус. Благо, з квадриком поставляється маленька незручна викрутка для цієї процедури. Крутив свого китайського набору для ремонту смартфонів.

Що здивувало всередині — проводи моторів припаяли до плати, а світлодіоди під’єднали через роз’єми. Чим пояснити таку увагу до світлодіодів незрозуміло. Особливо враховуючи те, що з упаковки один з світлодіодів у мене не горів. Після перекомутації роз’єму, світлодіод горить справно. Плата відмита від флюсу добре.

Зверніть увагу на те, що хрест навхрест мотори мають різні дроти — синій з червоним означає, що двигун крутитися за годинниковою стрілкою (праве обертання), а чорний з білим — проти годинникової стрілки (ліве обертання). Світлодіоди теж мають своє маркування проводів — червоні позначають перед квадрика, а зелені — задню частину. Звикнути треба.

Також зверніть увагу на роз’єм живлення. Мало того, що він разболтан і відповідна частина від акумулятора в ньому тримається погано і контакт може пропасти прямо під час польоту квадрокоптера від вібрацій. Довелося віджимати пружні контакти всередині роз’єму акумулятора. До речі, акумулятор зробили з літій-полімерної технології з ємністю 500 маг, що замало. Тому я замовив ще наборчик додаткових акумуляторів на 800 маг до квадрокоптеру. Але поки він прийшов поштою, квадрик встиг зламатися.

Розбирання і ремонт мотора квадрокоптера SPL X5

Двигун квадрокоптера SPL X5 дуже маленький і коштує недорого, якщо купувати на алиэкспресс. Хлопці в інтернеті пишуть, що мотори нерозбірні і витримують всього лише близько 10 польотів — потім зношуються щітки. Але розібрати то хочеться. Приступаю.

Моторчик погано крутиться і заїдає. Має опресовування в районі кріплення пластикової кришки.

Огляд під мікроскопом МБС-10 з головкою ОГМЭ-П3 показав, що метал корпусу двигуна досить товстий. Фотографував телефоном прямо через окуляр мікроскопа.

Опресовування мені відігнути не вдалося і навіть не уявляю як це зробити.

Розбирання мотора квадрокоптера

Вушка обпресування довелося спилювати трикутним надфілем. Ось що вийшло. Схоже життєво важливі органи моторчика не порушені.

Знімаємо пластиковий тримач щіток двигуна квадрокоптера і бачимо викривлену вісь якоря.

Результат розбирання мотора квадрика SPL X5, він же Syma X5 показано на фото.

Сліди зносу двигуна квадрокоптера SPL X5

Ще раз дивимося на вісь якоря мотора — вона зроблена з пластику з металевими ламелями. Не дивно, що він зігнувся швидше за все від перегріву. Також з нагріванням і пінцетом його можна виправити назад.

Подальший огляд обмотки мотора показав, що мідна дріт притерта до корпусу в деяких місцях. Це могло призвести до міжвитковою замикань і неправильній роботі двигуна.

Вся дріт залита лаком, тому тримає форму. Це навіть з урахуванням того, що всередині передбачено місце під магніт.

Чистка мотора квадрокоптера

А ось і причина виходу з ладу схоже — пружні металеві вусики є щітками для якоря мотора. З одного боку замість трьох контактів залишилося два, один з яких став дуже тонким в місці контакту з віссю якоря.

Все це настільки хистка і сопливе, що страшно торкатися. А подпружиненность зберігається знаєте як? Налили просто краплю якогось пружного жовтого герметика місця вигину ламелей. Хитрі китайці.

Щоб реанімувати моторчик я вирішив почистити спиртом щітки від слідів зносу і окалини. Такий ремонт мотора квадрокоптера можна назвати безкоштовним. Ламелі помазав силіконовим маслом ПМС-100 і почистив корпус і якір від металевої стружки. Не впевнений, що все вичистив.

Настав час складання двигуна. Тут головне — це потрапити віссю якоря між ламелями щіток, не пошкодивши їх. Скажу відразу, що в мене це не вийшло — після кількох поворотів осі зібраного двигуна зрозумів, що щось не так. Відкривши, побачив скручені в дулю щітки.

Навіть не став це виправляти. Замовив нові моторчики для Syma X5. Вони відмінно підходять до SPL X5. По приходу відпишу. У відповідь прошу підказати хто як ставить на місце якір в пружними металевими щітками.

На цьому мій безуспішний ремонт мотора квадрокоптера SPL X5, він же Syma X5 завершений. У мене залишилося ще кілька неробочих двигунів — спробую повторити послідовність.

Ось відео як літає такий квадрокоптер на вулиці.

Для вас старався Майстер Пайки.